Porsche 924 Turbo (931) |
Porsche 924 produkowano w latach 1975-88. Obok podstawowej wersji silnikowej o pojemności dwóch litrów i mocy 125 KM, produkowane było także od 1978 roku Porsche 924 Turbo o mocy 170 KM (od 1985 - 177 KM), Porsche 924S został zaprezentowany w1985 roku, produkowano go przez trzy lata. Silnik zapożyczony z modelu Porsche 944 rozwijał moc 150 a później 160 KM. 924 Carrera powstało w trzech wersjach: Carrera GT (210 KM), Carrera GTS (245 KM) Carrera GTR (375 KM, przy czym moc obniżono do 320 KM podczas startów w Le Mans w 1980 roku) |
Jednym z typowych problemów silnika 2.0 zarówno w wersji wolnossącej jak i doładowanej jest układ rozrządu. Częstym problemem jest uszkodzenie wałka oraz współpracujących z nim tzw. szklanek.
Problematyczny potrafi też być układ smarowania. W lato przy wysokich temperaturach, gdy korzystamy z auta w ruchu miejskim jak również w przypadku używania auta do sportu, a w szczególnosci dużych, długotrwałych obciażeń (np. tor wyścigowy) szczególnej uwagi wymaga dobór oleju silnikowego. Kontrolka układu smarowania potrafi czasami dawać o sobie znać na wolnych obrotach - jeżeli nie jest to objaw nagminny oraz nie zalaliśmy rzadkiego oleju - nie uważa sie tego za usterkę.
Dbałości wymaga też układ mechanicznego wtrysku benzyny tzw. k-jetronic. Znany i dość często występujący jest w nich problem ciężkiego rozruchu silnika "na ciepło". Jeżeli objaw staje się dokuczliwy wymagana staje się gruntowna diagnoza układu paliwowego.
Jak w każdym, starszym aucie tak i tu po wielu latach układ elektryczny potrafią trapić drobne, zazwyczaj niegroźne usterki. Usunięcie ich z reguły nie stanowi problemu o ile wcześniej ktoś z "fantazją" nie dobrał sie do instalacji.
Poza tymi drobnymi mankamentami auto jest dość dobrze skonstruowane i przy odrobienie dbałości o nie potrafi odwdzięczyc się bezawaryjną i dająca wiele satysfakcji jazdą.